Deze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van deze website of dit venster te sluiten, door de pagina te scrollen of op een link te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies op de website. Voor meer informatie en het beheren van uw cookie instellingen, klik hier.

Heb je hulp nodig? Schrijf ons: info@collistar.nl

Company

EEN ITALIAANS VERHAAL

Made in Italy, innovatief en altijd toonaangevend  in research. Collistar is al 13 jaar het best verkochte cosmeticamerk bij de parfumerie*. Een buitengewoon resultaat en een combinatie van een wetenschappelijke onderbouwing, het gebruik van een hoogwaardige technologie, een 100% Italiaanse passie voor creativiteit, kwaliteit en beauty en een constante aandacht voor de prijs, wat Collistar een exclusief cosmeticamerk maakt tegen een betaalbare en absoluut concurrerende prijs.

Collistar is in 1983 in Milaan opgericht als de cosmetische divisie van een toonaangevend Italiaans farmaceutisch bedrijf. Al snel ontwikkelde Collistar zich tot een extreem succesvol internationaal beautymerk. Collistar werd al snel marktleider in verschillende segmenten met als resultaat in 2003: nr 1 in de totale beautysector, een positie die anno 2015 voor het 13e opeenvolgende jaar is bevestigd. Al vanaf het prille begin bepaalt Daniela Sacerdote de strategische visie en koers van het bedrijf en in de loop der jaren is Collistar uitgegroeid tot het merk dat we allemaal kennen: gekenmerkt door een sterke toewijding aan schoonheid en tegelijkertijd door de essentiële rol die wetenschappelijke innovatie speelt.
Collistar producten worden wereldwijd verkocht: in Italië wordt Collistar momenteel verkocht bij ca 2.500 parfumerieën en alle warenhuizen. Over de grenzen is Collistar vertegenwoordigd bij ruim 3.000 retailers.
Zelfs na ruim 30 jaar bouwt Collistar verder aan haar relatie met consumenten, die van het merk houden en het elke dag gebruiken vanwege de unieke aandacht die het merk schenkt aan de behoeften van de gebruik(st)ers. Het is voor hen dat Collistar snel nieuwe consumentenbehoeften signaleert en als antwoord hierop met een hoge mate van creativiteit nieuwe producten ontwikkeld. Wie Collistar koopt, koopt niet alleen een product of service, maar omarmt de merkfilosofie. Zij betreden de wereld die schoonheid bereikbaar maakt voor iedereen. *TNS/NPD Data, Italiaanse parfumerie –selectieve cosmetica - Totaal Beauty

DE COLLISTAR FILOSOFIE: SCHOONHEID STAAT VOOROP, TEGEN EEN BETAALBARE PRIJS

Het geheim van Collistar’s succes is de extreem hoge kwaliteit en doeltreffendheid van de producten met een concurrerende prijs bij de parfumerie.
Vanaf het ontstaan van het bedrijf springt Collistar duidelijk in het oog dankzij de ontwikkeling van innovatieve en vaak net zo revolutionaire formules die leiden tot cosmetica, ontwikkeld en geproduceerd in Italië, het resultaat van de meest geavanceerde en strikte research.
Innovaties die vaak revolutionair blijken, m.n. wanneer ongeëvenaarde formules en producten ontstaan die nog niet eerder zijn ontwikkeld. Dat maakt Collistar tot het symbool van Italiaanse schoonheid in de cosmetica sector, die eerder altijd gedomineerd werd door cosmetica multinationals. Maar dat is niet alles. De enorme aandacht voor kwaliteit is in de loop der jaren alleen maar verder toegenomen, net zoals de speciale zorg voor de sensorische en esthetische aspecten van de producten. Dankzij de toenemende behoefte aan nauwelijks waarneembare en luchtige texturen en exclusieve en smaakvolle verpakkingen, zijn deze producten alsmaar populairder geworden en vormen een uiting van stijl, elegantie en smaak. Kenmerken die typisch Italiaans zijn.

EEN INTERNATIONAAL SUCCES

Inmiddels is Collistar al geruime tijd ook buiten Italië een verkoopsucces. In 1997 debuteerde Collistar in de andere Europese markten, waarna het Midden Oosten en het Verre oosten volgden. Dat Collistar sinds 2012 ook in China aanwezig is, past binnen het groeiscenario en is een mooie beloning voor het alsmaar toenemende succes van het merk. In Zuid-Amerika focust het merk zich in het bijzonder op de grote internationale beauty retailers, de  meest prestigieuze warenhuizen en het Travel Retail kanaal. De verovering van Europa gaat ondertussen gestaag verder. In 2011 opende Collistar Nederland BV, haar eerste vestiging in Nederland, met ruim 500 verkooppunten, en sinds 2013 startte het merk in Duitsland. Momenteel vinden Collistar producten hun weg naar de consument via ruim 40 landen die dezelfde  formule uitdragen, de sleutel voor diens populariteit onder consumenten. Rusland is, na Italië, de tweede belangrijkste  markt met ruim 700 retailers, gevolgd door Nederland, Spanje, Duitsland en Polen. Bovendien is Collistar goed vertegenwoordigd in de binnenlandse en internationale tax-free markt, waar het uitstekende resultaten behaalt. 

ANDERS ZIJN BETEKENT OOK ANDERS COMMUNICEREN

Communicatie vormt een van de belangrijkste factoren voor het grote Collistar succes. Deze vervult een essentiële rol in de verkoop van de producten die passen binnen het dagelijkse en persoonlijke verzorgingsritueel van velen.
Collistar introduceerde als eerste cosmeticamerk advertenties met een redactioneel karakter die qua stijl, content en layout bijna gelijk zijn aan beauty artikelen in de pers.
Collistar bleek ook innovatief door de inzet van radio commercials en was het eerste cosmeticabedrijf met een exclusieve distributie via het parfumeriekanaal dat investeerde in radiocampagnes, een medium waarin Collistar tot op heden nog steeds aanzienlijk investeert. De gouden regel die het bedrijf toepast in haar commercials is een heldere taal; met prijzen en een beknopte uitleg van de Collistar producten.

DE DIGITALE WERELD, EEN WERELD DIE CONTINUE IN ONTWIKKELING IS

Collistar bestudeert nauwlettend wijzigingen in consumentenbehoeften en –gedrag en interpreteert deze zodanig, dat het merk altijd een stap voorloopt op de marktvraag. Zo behoorde Collistar tot de eerste cosmeticabedrijven die aanwezig waren op internet. Al in 1995 beschikte Collistar over een zowel informatieve als commerciële website waarop consumenten informatie, prijzen en kenmerken van alle producten konden vinden.
Collistar.it heeft de evolutie van techniek gevolgd en is momenteel een eigentijdse en interactieve website die volledig compatible is met smartphones en tablets.  

Collistar heeft 5 Beauty Web Awards in ontvangst mogen nemen:
In 2008, in de categorie ‘Top Design’ i.v.m. de beste graphics en makkelijke navigatie.
In 2010, in de categorie ‘Top Interactivity’ i.v.m. het grote aanbod aan diensten en het interactieve design.
In 2012, 2013 en 2014 als ‘Best Consumer website’ als de populairste website onder internetgebruikers.

RESEARCH WORDT REVOLUTIE: ALS PRODUCTEN ICONEN WORDEN

De beste én de grootste zijn. Niet alleen in kwaliteit en research, maar vooral ook op het gebied van innovatie. Dit is één van de richtlijnen waar Collistar tot op heden nog niet van is afgeweken. Vanaf het ontstaan van het bedrijf springt Collistar duidelijk in het oog dankzij de ontwikkeling van innovatieve en vaak net zo revolutionaire formules die leiden tot nieuwe typen cosmetica.
Enkele voorbeelden: Bronzing Powder – Collistar introduceerde de eerste compacte bronzer, voorheen alleen als los poeder verkrijgbaar – Supertanning Water – een trend die ook bij anderen tot de ontwikkeling van bruiningsversnellers met microspray leidde – Talasso-Scrub – de eerste bodyscrub met zeezouten en essentiële oliën – de eerste anti-cellulite behandeling in mono-dosis capsules en Super-Concentrated Night Treatment – speciaal ontwikkeld om ‘s nachts cellulite te bestrijden en Magic Drops – het eerste ultra snelle zelfbruinende concentraat met een pipet.
Het is juist dit talent voor innovatie dat ervoor heeft gezorgd dat Collistar als eerste cosmeticabedrijf ter wereld één van haar producten mocht tentoonstellen in een museum: in 1991 werd Super-hydrating Nourishing Compact Cream, vanwege de uiterst innovatieve formule, tentoongesteld in de ‘Permanent Exhibition of Technological Innovation’ in het Leonardo da Vinci Museum of Science and Technology in Milaan.

EEN LIEFDESVERKLARING: “TI AMO ITALIA”

In 2014 introduceerde Collistar een project en tevens positieve boodschap voor de ‘Made in Italy’ sector, waarin zij haar liefde verklaart aan Italië en diens adembenemende landschap, omvangrijke historie, cultuur, artistieke erfgoed, ‘la dolce vita’, de knowhow van de grote Italiaanse talenten, creativiteit en passie.
Meer dan ooit promoot Collistar met dit project de toepassing van Italiaanse ingrediënten in producten, één van de kenmerken waarmee het merk zich duidelijk onderscheidt. Het project omvat onder meer gesponsorde research in samenwerking met de Universiteit van Siena, om waardevolle verzorgende ingrediënten te verkrijgen uit inheemse planten in Italië. Een nieuwe methode voor de Italiaanse selectieve parfumerie sector die zich, voor het eerst, inzet om de uitstekende producten van eigen land te promoten.
Collistar verklaart haar liefde voor de Italiaanse cultuur met een nieuwe lijn producten: een speciale collectie met de hoogste kwaliteit ingrediënten van Italiaanse bodem, exclusieve grondstoffen die waardevolle extracten c.q. ingrediënten voor huidverzorging bieden.
Het “Ti Amo Italia” project omvat tevens een bijzondere en unieke samenwerking tussen verschillende werelden met een grote aantrekkingskracht, die in 2014 leidde tot een make-up collectie waarvan de verpakking is ontworpen door de iconische stijl van fashion designer Antonio Marras. En wie bij Italië denkt aan fashion, denkt ook aan design: in 2015 introduceerde Collistar haar samenwerking met Kartell. Voor de eerste keer in de historie bundelden een cosmeticamerk en designmerk hun krachten bij de totstandkoming van een make-up collectie, Trasparenze, die de visionaire benadering van beide partijen perfect weerspiegelt. 2016 is het jaar van de meest onverwachte partnership: Collistar en Fiat 500, twee paradepaardjes van Made in Italy merken komen samen in Ti Amo 500, een iconische en elegante make-up collectie die de onmiskenbare stijl en flair van beide merken combineert.

COLLISTAR LIJNEN

Al binnen een aantal jaar na haar debuut in de beautymarkt ontwikkelde Collistar zich al tot een autoriteit en wereldklasse merk met expertise in alle gebieden van cosmetica: huidverzorging en lichaamsverzorging voor zowel dames als heren, zonbescherming en bruiningsversnellers, make-up, haarverzorging, geuren, aromatherapie wellness producten en voedingssupplementen. Er is geen segment waarin Collistar niet aanwezig is. In veel gevallen heeft zij hierbij zelfs een voorsprong op haar concurrenten. Collistar biedt een breed scala aan cosmetische producten, speciaal ontwikkeld als antwoord op zelfs de meest geavanceerde consumenten behoeften qua beauty. Collistar liet zich eerder al inspireren door de spa, hammam, geothermische instituten, beauty therapie centra en cosmetische chirurgie bij de totstandkoming van een aantal van haar meest succesvolle producten: exclusieve behandelingen die voorheen uitsluitend door experts en professionals werden toegepast en nu zijn getransformeerd tot een essentieel onderdeel van de dagelijkse beauty routine van vele consumenten. Ontwikkeld om ook thuis het gevoel van een spa te ervaren.
Ook 30 jaar na dato is het streven naar perfectie van dit Italiaanse bedrijf nog ongewijzigd. Ongeacht het segment om te ontdekken, elk Collistar product combineert hightech onderzoek met een gepassioneerd Italiaans hart.

HULP NODIG?

Onze klantenservice is beschikbaar
van maandag t/m vrijdag
van 8.30 - 13.00 uur
en
van 14.30 - 18.00 uur.

 Stuur een e-mail aan

customercare@collistar.it

(in Engels / Nederlands)